Like a boss

Varit mycket körande senaste två dagarna och just nu är vi i Springfield, Missouri. Vi har fortsatt följa Historic Route66-skyltarna och det har gått förvånansvärt bra. Oftast kör man parallellt med motorvägen men ibland blir det små avstickare genom samhällen som ligger en bit från motorvägen. Jag tycker att det är skönare att tuffa fram på den enfiliga 66an snarare än att ligga och stressa i motorvägstempo. Jänkarna har inte riktigt samma motorvägsprincip som vi svenskar. Hemma i svedala används vänsterfilen för omkörning men här i hamburgeland använder man filerna lite som man vill. Igår körde vi från Springfield, Illinois, till St Louis. St Louis kändes spontant som en ganska mysig stad men vi spenderade bara några timmar där innan vi drog vidare för att hitta ett motel utmed I-44 West.

båge
Gateway Arch, St Louis. 192m hög.

utsikt3
Utsikt inifrån Gateway Arch.

hooters
Tisdagens middag avnjöts på Hooters.

Bortsett från allt som finns att titta på inne på Hooters så var det de handfull familjer som åt middag som fascinerade mig rejält. Hur tusan får man för sig att ta med sig fru och barn till ett ställe som Hooters? Snacka om att ge kidsen en sne världsbild. En annan sak som jag och Gustav diskuterade var hur en kille på ett smidigt sätt lägger fram att första dejten skall gå av stapeln på Hooters. Men ska väl inte sticka under stolen med att det mest var killgäng som åt där med undantag för dom som såg ut att vara på första dejten samt några barnfamiljer.

Nu är det Onsdag och efter att ha spenderat natten på ett Super 8 Motel (prisvärt 60-70$ per natt för ett dubbelrum) utanför St Louis körde vi västerut på I-44 för att sedan svänga av in på Route66. På samma avfart som vi skulle svänga av på hittade vi ett Six Flags (till mitt stora förtret då jag föddes utan gener som tycker att det är skoj att åka dödståg på nöjesfält). Gustav agerade mer like a boss och 50$ per skalle senare var vi inne på nöjesfältet. Vi värmde upp med en bergodalbana i stuk med Balder på Liseberg men aningen större. En nära-döden-upplevelse senare (okej så farligt var det inte men ungefär här tyckte jag att jag fått valuta för mina pengar) var jag mest wingman när bossen (aka Gustav) sprang runt och åkte det ena adrenalintåget efter det andra. Gustav åkte något fritt fall (72m) som jag personligen tyckte var lite för litet för min smak eftersom jag överlevde Atmosfear (146m) när vi var på Liseberg med jobbet tidigare i sommar. Några varma timmar senare satt vi i bilen igen.

six flags
En av alla grejer som Gustav åkte under förmiddagen på Six Flags.

Vädret ja, det har vi haft tur med. Konstant haft 25-35 grader varmt sedan vi kom hit för 1,5 vecka sedan bortsett från en kväll med regn i New York och en regnskur i Chicago. Man kan väl sammanfatta vädret med att jag har en väldigt jämn och fin bonnabränna med tänkte försöka hinna bränna bort den i Las Vegas nästa helg. Just nu är vi i Springfield, Missouri, en stad som består av restauranger och motel. Alla restauranger är olika kedjor som vi sett hela resan nu. Kvällens måltid intogs på SteaknShake och följdes sedan upp av dagens andra besök på ett Walmart. Man kan säga att detta besöket inte riktigt gick enligt planerna. Jag köpte linnen i hopp om att kunna få lite mer färg på armarna men när jag packade upp dem på motelrummet insåg jag att de var för små (fanns inga att prova i butiken så jag fick chansa) så där rök 7$ snabbt och lätt. Efter detta tänkte jag avsnjuta min fruktsallad jag köpt för 4$ men den ligger nog kvar i en påse på Walmart. Snubben i kassan tyckte nog tydligen att det var en bra idé att lägga den i en egen påse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0